sobota, 6 kwietnia 2013

SĘKACZ

Madlen chce Wam, drodzy czytelnicy przybliżyć 
nasz regionalny smakołyk
SĘKACZ


Sękacz (dziad, bankuch; niem. Baumkuchen, Prügelkrapfen; fr. gâteau à broche ciasto z rożna) – wypiek cukierniczy z ciasta biszkoptowo- tłuszczowego, pieczonego nad otwartym ogniem na obracającym się rożnie w kształcie drewnianego wałka lub wydłużonego stożka. Tradycyjne ciasto tatarskie, popularne na terenach dawnych Kresów Wschodnich, w dzisiejszej Polsce regionalna specjalność Podlasia.
 
 Nasz sękacz jest malutki.
 Średnio sękacz waży od 6 do 12 kg :)
 
 
I na koniec mały bonusik:
 
Tyle śniegu spadło ostatniej nocy :(

6 komentarzy:

  1. Nigdy nie próbowałam sękacza,ale wygląda smakowicie!!

    a tego śniegu,to współczuję :( wysyłam do Was SŁONECZKO!

    OdpowiedzUsuń
  2. Ja też nie próbowałam, ale może kiedyś będę miała okazję :)

    OdpowiedzUsuń
  3. Tylko parę razy miałam okazję jeść prwdziwego sękacza, ale jest przepyszny:)

    OdpowiedzUsuń
  4. Nasz regionalny? A skąd jesteś? Ja jestem z Białegostoku, sękacz to ozdoba naszych wszelkich wielkich imprez :) Mi się lekko przejadł, ale mój mąż wielbi :D

    OdpowiedzUsuń
  5. Koooocham sękacz!!
    Pod każdą postacią, taki czysty i w czekoladzie i w miodzie....
    Mmmmmmm, aż się rozmarzyłam :D
    A tak przy okazji to mieszkamy od siebie o 32km drogi autobusem ;)
    Pozdrawiam

    OdpowiedzUsuń